.

Wszystkie kategorie

25mar

Główne zastosowanie blokad rozrządu.

Rozrząd to układ, który odpowiada za dostarczenie mieszanki paliwowo-powietrznej do układu cylindrów i odprowadzenie spalin. Jest sercem silników tłokowych. Niestety elementy rozrządu ulegają zużyciu i muszą podlegać okresowej wymianie. Średnio pasek rozrządu zużywa się po przejechaniu 60tys km, ale nie jest to ścisła reguła. Podejmując decyzję o podstawieniu samochodu do mechanika, należy kierować się wytycznymi producenta danego modelu samochodu oraz stylem jazdy kierowcy.

Jaką blokadę rozrządu kupić?

W celu wymiany paska klinowego, napinaczy, pompy i rolek prowadzących rozrządu należy wyposażyć się w blokadę rozrządu dopasowaną do modelu naprawianego silnika. Blokada ta umożliwia unieruchomienie kół zębatych rozrządu w pozycji serwisowej. Nawet niewielki przeskok pierwotnych ustawień może skutkować nierównomierną pracą zaworów i w najlepszym przypadku rozregulowaniem pracy silnika, w najgorszym spadkiem paska klinowego i spotkaniem tłoków z zaworami. Może to prowadzić do ich uszkodzenia i konieczności kosztownej naprawy. Blokada rozrządu to gwarancja dobrze wykonanej pracy przy jednoczesnym zminimalizowaniu ryzyka popełnienia błędów montażowych.

Klasyczne zestawy blokad zawierają elementy blokujące koła zębate wału rozrządu i wału korbowego oraz narzędzia umożliwiające precyzyjny montaż i demontaż napinaczy, rolek prowadzących i odpowiednie napięcie paska klinowego.

Blokady rozrządu projektowane są z myślą o konkretnych modelach silników, dlatego przed zakupem blokady należy dopasować zestaw do naprawianego auta. Warto zaopatrzyć się w droższe komplety, ponieważ można je stosować podczas wymiany elementów rozrządu w wielu różnych modelach samochodów danej marki. Jest to rozwiązanie bardziej ekonomiczne, biorąc pod uwagę różnorodność samochodów, które mogą trafić do Państwa warsztatu.

Wśród blokad, na które warto zwrócić uwagę dostępne są narzędzia uniwersalne, takie jak HP - BLOKADA KÓŁ ROZRZĄDU UNIWERSALNA, którą można dopasować do różnej szerokości kół zębatych.